2006/02/07

ŞIK KELİMELER VE CUMLELER SERİSİ(BAŞKASİ İLE DE İFADE EDEBİLİRSİN AMA YERİNİ TUTMAZ SERİSİ).

1-FEVKİNDE :ustunde demek ama üstunde bunun yerini tutmaz ..cumle içinde..''merhametin fevkinde birsey bulunmaz ''...''Onu kavramlarin fevkinde tutarim ''

2-Gönül(Fuad)= ....kalp ama yerini tutmaz .''Gönül evim ''....''Bu işte Gönlüm yok ''... ''Gönüller bir olsun ''

3-Lütfen ...lütufen ....lütuf ederek ....çok sık kullandigimiz bu kelime aslinda bir temmenni..
''Evimize lütufen buyurdular ''..''Lutfen yolumu aç''

4-Rica etmek ve arz etmek=sunmak ama yerini tutmaz.....rica ya arz i endam edilir....arz(yer) ricanin ayakları altina serilir

5-kelam etmek -konusmak yerini tutmaz

6-efdal

7-Aşikar

8 Comments:

Blogger hicanka said...

aynı düşünüyorum. teşekkürler

9:36 ÖÖ  
Blogger amak ı hayal said...

perde hep aralanip ardini gorme meyli uyandiriyor ..bence perdenin arkasi gibi önü de mutebedir ,,bunu lao dillendirdigi için aklima geldi soyledim ...gorunmek perdemidir demissin ...GÖR ÜN meye hangi GOZle BAKtigimiz A GÖRE değişir bence:))......benim görmem farklidir ,senin gormen farklıdır,beni gören farkli görür,beni benim gördugum gibi görmez ..benim görüşüm herbirimiz birbirimizle görüşen farkli evrenleriz ..ama kapsayıci oyle bir evren(!) varrr ki tum varolan evrenimi satip o evrenle(!) bir olmaktir istegim

12:31 ÖS  
Blogger amak ı hayal said...

okyanus ve damla benzetmesi gibi olmasa gerek ,,huvevehu ornegini verebilirim ,,(semazen.net te bunun orjinal arapça yazılımı var ,)

3:40 ÖS  
Blogger amak ı hayal said...

ayine olma hali ..ayn olma(aynı)(ayna) hali ...ama ayna olan kuldur bu cok onemli

3:43 ÖS  
Blogger amak ı hayal said...

bu sefer ben anlamadim:)

1:46 ÖS  
Blogger amak ı hayal said...

anladim:))

8:23 ÖÖ  
Blogger tahin said...

gonul ve kalbe ek olarak bir de yurek var:)

6:02 ÖS  
Blogger kaybolmusum boslukta said...

Gorme ile ilgili: Mecnuna sormuslar, Yahu Leyla diye çöllere düştüğün kız bu mu Allah aşkına?..Kara-kuru-cılız biri bu!..”
Mecnun da cevap vermis Ah bir de siz onu benim gozumle gorseydiniz...

10:49 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home